czwartek, 31 marca 2022

KOTLETY z KASZY JĘCZMIENNEJ z brokułem i....

O właściwościach zdrowotnych kasz pisałam już kiedyś 
- zapraszam do lektury - tutaj -KASZA
  Pomysł na te kotlety wpadł mi do głowy- ponieważ miałam zdublowany zakup kaszy jęczmiennej. Krupnik się przejadł, więc ... oto są :) Całkiem smaczne i pożywne no i zdrowe. Mogą być smażone tradycyjnie na oleju lub w piekarniku  na blaszce- robiłam i jedne i drugie i jak dla nas lepsze z patelni.


Składniki
✔1 szkl kaszy jęczmiennej
✔2.5 szkl. wody
✔1 cebula
✔2 ząbki czosnku
✔1 marchewka
✔1 brokuł
✔1 kiełbasa śląska
✔10 dag sera żółtego
✔4 pieczarki
✔1 jajko
✔1 pęczek  koperku
✔pieprz
✔sól
✔bułka tarta
✔olej
Sposób przygotowania
Kaszę zalać wrzątkiem ( 2.5 szkl) i gotować 10 min na małym ogniu. Wyłączyć  i poczekać aż płyn się wchłonie. Brokuł  ugotować . Cebulę I czosnek drobno pokroić  i podsmażyć na oleju. Dodać kiełbasę   pokrojoną w kostkę , pieczarki  w plasterkach oraz marchew startą na drobnych oczkach. Ostudzić. Wszystko zblendować- dodać kaszę, jajko, koperek posiekany i ser żółty starty na dużych oczkach, bułkę tartą- tyle by masa była zwarta .Doprawić po swojemu. Formować  kotlety, obtoczyć w bułce tartej  i ułożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.

 
Piec w piekarniku  nagrzanym  do  180 C przez ok 20 min.  Aby je zrumienić  można przejść  na termoobieg  na 5 min przed końcem.- odwrócić. Lub  tradycyjnie na patelni zrumienić z obu stron na oleju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz