piątek, 8 grudnia 2017

SCHAB expresowy w 5 minut

Wszyscy wiemy czym faszerują nasze kochane wędlinki, szyneczki itp, dlatego proponuje schabik własnej roboty, nie dość ,że szybko się go robi bo tylko 10 minut- tak ,tak tylko 10 minut  , to na dodatek  jest łatwy w przygotowaniu, a smak….. sami spróbujcie.
Składniki
1 kg schabu bez kości
ok 2,5 l. wody
5 łyżek soli ( można  mniej)
1 łyżka cukru
3 czubate łyżki majeranku
4 ząbki czosnku
1 łyżeczka pieprzu ziarnistego
2 liście laurowe
2 łyżki majonezu
1 łyżka musztardy
Sposób przygotowania
Do garnka wlać wodę, dodać wszystkie przyprawy +majonez- wymieszać.
Włożyć schab do zimnej wody i jak się mięso zagotuje gotować 5 min na  małym ogniu- żeby tylko "pyrkał"pod lekko uchylona pokrywką.
Po tym czasie wyłączyć i zostawić do całkowitego ostygnięcia ( ok 6 godzin- najlepiej zostawić na całą noc) . Ponownie wstawić na ogień i  gotować 5 min  od zagotowania. Wyłączyć, wystudzić , wyjąć mięso gdy będzie całkowicie zimne.

37 komentarzy:

  1. W jakim celu majonez ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki dodatkowi majonezu -mięso zyskuje kruchość, soczystość i niepowtarzalny smak:)

      Usuń
    2. A czy mozna w ten sposob zrobic tez inne mieso--mam na mysli np. piersi z indyka lub kurczaka ?

      Usuń
    3. Oczywiście, można- robiłam fileta z kurczaka, razem z schabem jednocześnie, ale wiem że robią tak też każdy rodzaj mięsa

      Usuń
    4. Osmoza. Białko w wodzie blokuje wypływanie białka z mięsa. Roztwór szybciej osiąga równowagę chemiczną.

      Usuń
  2. Robiłem ten przepis już kilka razy,schabik wychodzi👍

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. O to ciekawe.Jesteś pierwszą osobą, która pisze o rybie- Super🤩

      Usuń
    2. Mam pytanie! Po włożeniu mięsa do zimnej wody z przyprawami ile w sumie musi pyrczęć - pomijając te 5 minut od zagotowania się wody?

      Usuń
  4. Dokładnie 5 min od zagotowania się wody. Więc zanim się zagotuje to chwilę to trwa- zależy na jakim ogniu postawione- u mnie na małym.

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy nie jest surowy ten schab po takiej krotkiej obrobce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie jest. To nie jest krótka obróbka. 5 min od zagotowania i 12h stygnie- bynajmniej u mnie całą noc. Potem kolejny raz 5 min od zagotowania a nie podłączenia na palnik i kolejne 6h stygnięcia.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Przynajmniej a bynajmniej znaczy zupełnie coś innego

      Usuń
  6. Na całą noc do wystygnięcia,ale wyciągasz z garnka czy przez tą noc stygnie w tej wodzie i rano garnek znów na 5 min od zagotowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stygnie w garnku w wodzie. Rano powtórka i po ostudzeniu zalewy wyjmuję.🙂

      Usuń
    2. Robiłam na Boże Narodzenie, wyszedł pyszny i teraz będę robić na Wielkanoc 😀

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę ,że Smakowało.😊Dziękuję za podzielenie się komentarzem. I życzę smacznego.

      Usuń
  7. Najlepszy sposób jaki dotychczas spotkałam na schab,był suchy jak trociny. Od czasu kiedy znalazłam ten Pani przepis nie korzystam z innych. Polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło:) cieszę się, że sprostał oczekiwaniom. Dziękuje za polecenie i zapraszam po inne przepisy.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Świetny przepis! Jak długo można później spożywać schab ? Masz może jakiś przepis na boczek z piekarnika itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.🤗 Ja spożywam na bieżąco. Ale można pokroić na plastry i zamrozić po kilka plasterków by było na świeże zjedzenie - jeśli za dużo. 😉
      Na boczek przepis

      https://magdulek79.blogspot.com/2020/01/rolada-z-boczku-pieczona.html?m=0

      Usuń
    2. Czy ktoś próbował tak zrobić pierś z indyka?

      Usuń
    3. Robiłam pierś z kurczaka. Bardzo dobra😋😋😋

      Usuń
  9. Robilam kilka razy wg. Tego przepisu pyszny i nie chemiczny polecam zrobisz raz i będziesz robić częściej smacznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.🤗 Pozdrawiam i smacznych Świąt 🌲😋

      Usuń
  10. A czy zostawiając na całą noc do wystygnięcia to zostawiamy go na kuchence przez tą noc?

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy musztarda ( jaka najlepsza?) też do garnka razem z majonezem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak. musztardę razem -wszystko do garnka- wymieszać - wsadzić schab i od zagotowania wody 5 min.
      Musztarda- ja dałam chrzanową- a tak naprawdę delikatesowa , miodowa tez może być

      Usuń
    2. A czy nasolony i przyprawiony schab(1,5kg) można jeszcze w ten sposób zrobić.Zmniejszyć ilość soli do gara?Aaaa i jeszcze schab nadziany śliwką ???

      Usuń
    3. Można, tylko faktycznie zmniejszyć ilość soli. Ze śliwką nie próbowałam, ale chyba też powinno być ok.

      Usuń
  12. JA robię tak schab od lat. Ale po zagotowaniu zmniejszam gaz i na małym ogniu 15 minut. Zostawiam na całą noc i rano powtarzam znowu 15 min. Na bardzo małym ogniu i gdy wystygnie wyjmuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. A czy ktoś próbował robić w tym przepisie dziczyznę?

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, a czy jak już natarlam schab przyprawami to też do wody je dać, czy tylko majonez i musztardę, liście i ziele?

    OdpowiedzUsuń