sobota, 24 marca 2018

MAZUREK

Mazurek  to tradycyjne ciasto na Wielkanoc. Na delikatnym i kruchym spodzie, przełożony  powidłami masą z kaszy manny.
  Podaję przepis na mój ulubiony Mazurek, który piecze moja Mama.
spód
2 jajka
½ kg mąki
3 łyżki miodu
2 łyżeczki sody oczyszczonej
¾ szkl. cukru
¾ kostki masła

 Wszystko wymieszać razem i dobrze wyrobić. Podzielić na 2 części i piec ok 15 min. Na złoty kolor w temp 170 -180 stopni C.
Masa
½ l mleka
3 łyżki manny
¾ kostki masła
1 zapach
¾ szkl. cukru
Masę gotować 10 minut.

DODATKOWO
1 słoiczek powideł-  posmarować spód upieczonego ciasta 

Polewa
4 łyżki wody
50 g masła
1 szkl. cukru pudru
3 łyżki kakao
Polewę rozpuścić- nie gotować. 

 Na upieczony spód rozsmarować powidła, na to masa ,przykryć drugim upieczonym ciastem i na to polewa, posypać migdałami , lub wiórkami kokosowymi.

Wymiary blaszki 25x35 cm


34 komentarze:

  1. To powidło daje się do ciasta przed pieczeniem czy po pieczeniu warstwa powideł ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powidło daje się po upieczeniu ciasta, następnie masa, kolejne ciasto i polewa. 😊

      Usuń
  2. Co spowodowało, że ciasto jest ciemne ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie jest napisane że do ciasta(do spodu) jest 1 słoiczek powideł.

      Usuń
    2. Tak zgadza się. W opisie jest napisane kiedy go użyć😊

      Usuń
    3. Malina:
      Rodzaj użytego miodu, oraz jajek

      Usuń
    4. Dziękuję
      Zorientowałam się przypieczeniu i rewelacyjny wyszedł mi mazurek z kajmakiem na wierzchu !
      A przepis zapisany 🤗

      Usuń
    5. Cieszę się.🤗 Nam też smakuje zwłaszcza po kilku dniach. 😋Pychota :)

      Usuń
  3. Można upiec całe ciasto a po upieczeniu przekroić na pół czy jednak piec 2 części?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy 14:20
      lepiej piec 2 osobne, bo może się połamać. (Nigdy nie próbowałam)

      Usuń
    2. Tak właśnie zrobiłam.Upiekłam jeden duży .A jak pięknie miodem zapachniało 😋

      Usuń
  4. A na ile dni przed świętami można go upiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 15:08
      myślę, że spokojnie w czwartek już można go piec( jest lepszy po 2 dniach)

      Usuń
  5. a czym wyrabiać? mikserem? najpierw jajka, a potem mąka z sodą? kiedy dodać miód?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyrabiam ręcznie. Mąka wymieszana z sodą, i wszystko razem. Nie ma znaczenia kolejność dodania

      Usuń
  6. Witam, W przepisie jest napisane 3/4 kostki masla, kostka 200g czy 250g? Dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. Wygląda pysznie �� jakich powideł i jakiego aromatu Pani używa? Na jaką mniej więcej blachę jest ten przepis? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Dziękuje bardzo.
      Zamiast powideł może być dżem porzeczkowy, jeżynowy ( u mnie właśnie taki domowy) blacha 25x35 cm , aromat migdałowy. Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
    2. Ja miałam dżem z czarnej porzeczki, marmolada jakoś nic nie pasowała

      Usuń
    3. Porzeczka najlepsza, przełamuje słodki smak.😉

      Usuń
  8. Witam. Wygląda pysznie �� jakich powideł i jakiego aromatu Pani używa? Na jaką mniej więcej blachę jest ten przepis? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy Kasza manna może być błyskawiczna?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy kaszę manną gotujemy razem z masłem?

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam ,gdzie i jak trzymać gotowe juz ciasto aby " doszlo" w ciągu 2 dni.
    Dziękuję i życzę spokojnych świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. U mnie siedzi najpierw w lodówce, by się "zsiadł " i jeśli jest miejsce to może tam pozostać, ale nie musi.Trzymałam go w chłodnym miejscu w pokoju i też było ok:)

      Usuń
  12. Czy masę z grysikiem dajemy ciepłą na placek z dżemem

    OdpowiedzUsuń