sobota, 19 lutego 2022

Ryba w cieście

 Morszczuk to bogactwo kwasu foliowego, witamin oraz soli mineralnych
Posiada również niską wartość kaloryczną. 
 Jest źródłem wartościowego białka oraz kwasów omega-3 wpływających na pracę serca, układ nerwowy i ogólną kondycję fizyczną. 
Obniża zawartość cholesterolu we krwi. Jest źródłem hemowego żelaza – najbardziej przyswajalnej postaci żelaza.  
Zawiera też karnitynę, która stymuluje krążenie krwi, pomaga leczyć miażdżycę, chorobę wieńcową oraz wspomaga odchudzanie. 
Mięso morszczuka to również źródło argininy poprawiającej metabolizm i zwalczającej arytmię serca. Zawiera duże pokłady selenu, pierwiastka o silnych właściwościach antyoksydacyjnych, wzmacniającego barierę immunologiczną organizmu.
Do tej pory robiłam rybę z klasyczną panierką, wiec postanowiłam zrobić coś nowego a mianowicie morszczuk w cieście- puszysta i zarazem chrupiąca panierka . Szybka i  łatwa do zrobienia, a coś nowego dla podniebienia:)
Składniki
*ok 40 dkg morszczuka
*vegeta lub zwyczajnie sól i pieprz
*koperek
*olej
składniki na ciasto
*1 niepełna szkl mąki
  * ok 70-80  ml mleka
*2 duże jajka
*sól  i pieprz
* odrobina octu- niekoniecznie
 Sposób przygotowania
Z podanych składników  na ciasto zrobić ciasto o konsystencji gęstej śmietany ( gdy za geste odrobinę mleka , gdy rzadkie -dodać mąkę). Rybę przyprawić, posypać koperkiem i zanurzać w przygotowanym cieście. Kłaść na rozgrzany olej i smażyć na złoty kolor ( ok 4 min) z każdej strony. Odsączyć w razie potrzeby. Podawać z frytkami, ziemniakami, i ulubionymi surówkami ( u mnie surówka z pora i marchewki przepis TUTAJ)

2 komentarze: