wtorek, 16 kwietnia 2024

"KAPARY" - MARYNOWANE PĄCZKI CZOSNKU NIEDŹWIEDZIEGO


"Kapary" z pączków czosnku niedźwiedziego. Ten pyszny przepis znalazłam  na blogu u Małgosi -  Wędrówki po kuchni. W zeszłym roku zrobiłam słoiczek na próbę, a w tym już 12 szt. Kto nie jadł zachęcam do wypróbowania bo są pyszne.


Składniki

300 g pąków czosnku niedźwiedziego
300 wody
 200 ml  octu jabłkowego ( u mnie zwykły)
4 łyżki cukru
2 płaskie łyżeczki soli
1 łyżeczka ziaren pieprzu kolorowego
4 liście  laurowe

 Sposób przygotowania

 Wszystkie składniki zalewy zagotować
Pączki czosnku niedźwiedziego umyć i obciąć dłuższe łodyżki, ( ja część obcięłam, część zostawiłam- z lenistwa ;). Napełnić wyparzone słoiczki pączkami i  zalać gorącą zalewą. Zakręcić. Pasteryzować 8 minut. Wyjąć i gotowe. Najlepsze po kilku dniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz