poniedziałek, 13 czerwca 2022

SAŁATA KISZONA


Każdy z nas zadaje sobie to pytanie: co ja mam z tym zrobić? -jeśli mamy nadmiar, owoców, warzyw.
 Dziś spieszę odpowiedzieć na pytanie, co zrobić z nadmiarem sałaty- UKISIĆ.
Kiszonki super food, same pochwały zdobywają, więc podaje szybki, sprawdzony przepis na kiszoną sałatę.
 

Składniki
1/2 kg sałaty lodowej( poszarpanej) - można kisić każdą
litr wody
1 łyżka soli
2-3 ząbki czosnku
gałązka kopru
kawałek chrzanu- opcjonalnie
 dodatkowo dodałam liść laurowy i kilka kulek pieprzu i ziela angielskiego
 Sposób przygotowania
 Do wyparzonego słoja wrzucić trochę sałaty, na to pokrojony ząbek czosnku, koper, chrzan, kulki pieprzy, następnie kolejna porcja sałaty i znowu ząbek czosnku i sałata , można ubić ręką, lub .... rogalikiem;). Całość zalać letnią zalewą czyli wodą z solą, ważne aby wszystkie składniki były zakryte. zakręcić i odstawić w cieplejsze miejsce- u mnie zwykły blat w kuchni. Po 2 dnia należy słoiki potrząsnąć, ponieważ woda zostaje na dole, a sałata idzie do góry. Czynność raz dziennie powtórzyć i tak po ok 6 dniach sałata gotowa do jedzenia. Jadłam samą do obiadu, ale śmiało można z niej zrobić ... "Zupę ogórkową"

2 komentarze:

  1. Czy całe liście nadawałby się na gołąbki czy wychodzą za miękkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na gołąbki z kiszonych- nigdy nie próbowałam, co do miękkości to jedynie z lodowej bo najbardziej sztywna😉

      Usuń