niedziela, 23 września 2018

PRZECIER OGÓRKOWY- na zupę

Zawsze kisiłam  ogórki by móc mieć potem pyszną zupę ogórkową, niestety jakość ogórków nie  jest najlepsza i wychodziły- „puściochy „lub się psuły. Dlatego tego roku postanowiłam spróbować czegoś innego – przecier ogórkowy. To doskonały i szybki sposób na zupę ogórkową zimą.  Wystarczy tylko odkręcić słoiczek dodać do wywaru i prawie gotowe:)
Składniki
1 kg ogórków
ok. 2 łyżeczki soli
1-2 ząbki czosnku
gorczyca
Sposób przygotowania
Umyte ogórki zetrzeć na tarce razem ze skórką, posolić. Dodać przeciśnięty czosnek i zostawić pod przykryciem na noc. Następnie przełożyć do małych słoiczków. Mocno docisnąć łyżką ,aby na powierzchni pojawił się sok. Dodać ziarna gorczycy. Wytrzeć, zakręcić i odstawić.( nie pasteryzować). Wynieść do piwnicy.

2 komentarze:

  1. Witam
    Mam pytanie czy mogą to być ogorki dlugie szklarniowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry. Tak mogą być, osobiście nie robiłam, ale widziałam, że nawet je kiszą i są twarde i dobre w smaku.

      Usuń