poniedziałek, 1 sierpnia 2022

POMIDORY KISZONE

Naturalny probiotyk i bomba witaminowa- tak 
Miotła do sprzątania w naszym organizmie- tak
a cóż to takiego? nic innego jak kiszonki a dziś są to  pomidory kiszone.
Kisząc kolejny raz sałatę zostało- mi trochę zalewy, wiec na próbę wsadziłam pomidory- ponoć pyszne są kiszone- popularne na Ukrainie. Bardzo łatwe do zrobienia
Składniki
pomidory ( u mnie malinowy, 1,5 szt na słoik)
litr wody
1 łyżka soli
2-3 ząbki czosnku
dodatkowo dodałam liść laurowy i kilka kulek pieprzu i ziela angielskiego
 koper, chrzan, ( opcjonalnie)
 Sposób przygotowania
  Pomidory umyć, pokroić w ćwiartki. Do wyparzonego słoja wrzucić  pokrojony ząbek czosnku,  kulki pieprzu i ziela, włożyć pomidory. Całość zalać zimną zalewą czyli wodą z solą, ważne aby wszystkie składniki były zakryte. zakręcić i odstawić w cieplejsze miejsce- u mnie zwykły blat w kuchni. Po ok 6 dniach pomidory gotowe do jedzenia lub wyniesienia do spiżarki. ( na dłuższe przechowywanie proponuję użyć małych podłużnych pomidorków w całości)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz